Oszuści podszywają się również za pracowników banku. Mieszkaniec powiatu kłodzkiego stracił trzy tysiące złotych
Do mieszkańca powiatu kłodzkiego zadzwonił oszust podający się za pracownika banku. Podstępem wprowadził go w błąd w wyniku czego pokrzywdzony wygenerował kod BLIK i zatwierdził transakcje w aplikacji i wykonał zainstalował na swoim telefonie oprogramowanie, po czym potwierdził dwie płatności metodą „Blik”. Po czym pokrzywdzony wykonał wydane przez sprawców polecenia, w konsekwencji czego utracił ze swojego konta pieniądze. Pokrzywdzony, gdy się zorientował, że został oszukany powiadomił o tym fakcie Policje. Jak się okazało mężczyzna stracił 3000 złotych.
Funkcjonariusze w trosce o bezpieczeństwo przypominają, że tylko nasza ostrożność i czujność spowodują, że nie staniemy się kolejną ofiarą oszustwa.
Policjanci przypominają, że jeśli otrzymasz wiadomość o szybką pożyczkę od znajomego, najbezpieczniej będzie, jeżeli skontaktujesz się osobiście lub telefonicznie z jej nadawcą i potwierdzisz jej autentyczność. Nie podawaj obcym osobom kodów do płatności mobilnych. Nie przesyłaj pieniędzy na obce numery telefonów.
Oficer Prasowy Komendy Powiatowej Policji w Kłodzku
podinspektor Wioletta Martuszewska